Bachelor Science Dietetics: 6th Sem Break



Assalamualaikum,



Ya Allah, beratnya mata aku. Seriously balik kerja je mesti penat macam ni, lapar tak boleh bawa bincang. Eh, kerja? Internship, I mean. 2 months of it, for foodservice. Actually lagi 2 hari je nak habis ni. Cepat betul. Rasa macam baru berapa hari masuk sini. 

I cannot deny how nervous I was hari first masuk tu tapi sekarang dah rapat dengan diorang semua. Memanglah aku happy sebab dah tak payah hadap traffic jammed hari2, 6 hari seminggu, tapi sedih pulak sebab lepas ni mungkin dah takkan jumpa pekerja2 dapur JSH tu. 

To be perfectly honest, they are such nice people. Memanglah masing2 perangai macam2, kerenah pun haha kecoh satu dapur tu, tapi they treated us very nicely. Tak pernah buli ke apa ke. Ajar macam2. Berbual melalut-lalut. Semua pula tu. Dari kitchen helpers, foodservice assistants, cooks, clerk, catering officer, dietitians, dan terutamanya diet aide sebab aku banyak menyibuk kat office diorang. Sampaikan 2 hari lepas, when I chose to sit in the staff room, one of them kept coming to me and said, "kenapa tak duduk kat office kitorang?" until I actually caved in and stayed there the whole day today. Siapkan slides untuk group project.

Tell me how to say goodbye. Aku tak reti. Tapi yang pasti, aku tak nak tiba2 vanish tanpa goodbye macam tu je macam budak UKM yang intern kat sini jugak. Bezanya dia sebulan je. Masuk seminggu lambat daripada kitorang tapi habis 2 minggu awal. Kot. Aku pun tak ingat sangat. 

Entahlah, banyak sangat yang aku belajar kat sini. Life lessons, academic lessons, semuanya lah. I also learnt something about myself. Despite claiming that I am an introvert, I think I do very well in context of having conversations dengan orang yang baru kenal. How many times did some of the workers opened up about their personal life masa cakap dengan aku? Banyak. Benda2 sensitif pun diorang boleh share. Ada sorang tu sampai menangis depan aku. I guess I do not give myself enough credit. 

Satu lagi perasaan sekarang ni, takut sebab dah nak start in-house training. Fuhhhh final year weh. Gila. Macam tak percaya pun ada. 

Good luck, Hannysa. Good luck, Dietista 11.





Comments

Popular posts from this blog

Redang Mutiara Beach Resort: A Review (July 2017)

First Year Dietetics: Subject Summary

Special Unit: Institut Jantung Negara