March Treated Me Well

Assalamualaikum,


It's April. Wow. I won't say that I can't believe time flies so fast again. Because that's too mainstream. Yeah. It does flies fast. So, did you spend your time wisely last month? 

Let's check.

SPM Result. 

Alhamdulillah. All is well for me. Walaupun keputusan tu tak 'sempurna' (semua A+), bersyukur sebab terlalu sempurna untuk aku. Terlalu sempurna as in aku tak rasa layak untuk aku yang usaha macam tak cukup. Gembira. Sebab dapat senangkan hati ramai. Ibu, ayah, family, cikgu-cikgu & diri sendiri. Tapi honestly rasa terkilan. Kalau boleh, nak semua kawan berdiri sama-sama kat depan dewan. Mungkin sebab tu air mata jatuh tak henti, muka serius sangat hari tu.

Ayah just really had to take a picture of me while crying? Aiyoo.


Rembat kat page FB. cr: Kelab Fotografi dan Wartawan Muda SMK Bandar Putra (photographer: Dafinah Azurin)

Mungkin betul kata Farhana. Rezeki. Allah Maha Mengetahui, perancang terbaik untuk kita. Ada hikmah tersendiri. Tak perlu kot nak ulang ayat yang orang dah ramai komersialkan tu. Walaupun terasa macam, okay. Okay. Hmm.... Okay. (tak payah faham)

Top Novelis Mutiara Minda.

Aku rasa yang ni paling meninggalkan kesan pada aku. Pada orang di sekeliling aku. Cara mereka pandang aku sekarang lain dengan dulu. Tak tahulah macam mana orang pandang aku dulu. Tapi mungkin dalam area nerd, skema gila, uptight, pendiam, budak buku teks (siapa cakap tu ek? :P), semua yang sewaktu dengannya lah. Kan kan?

Sekarang ni, how should I say this without making people think that I'm a complete stuck up which I'm not? Entahlah. Tak tahu nak cakap macam mana. Tapi aku sendiri boleh rasa pandangan orang tentang aku dah berubah sama sekali. Syukurlah. Ini contoh terbaik untuk peribahasa 'Don't judge a book by its cover' atau 'Diam-diam ubi berisi, diam-diam besi berkarat'. Ughh. I sounded like a stuck up didn't I? Pardon me.




JPJ Driving Test.

I haven't write about this surprisingly. Well, I passed. Indeed. Untuk seorang manusia yang tak pernah pegang stereng dan selalu kena marah dengan ibu & ayah dia sebab tak nak belajar bawa kereta kat rumah, aku rasa cukup okay dapat lulus in my first try. Dan lepas tu, semua macam tak percaya aku dah dapat lesen. Tengok. How underrated am I? VERY underrated. Kak Long sampai boleh tanya, "Angah dah reti bawa kereta ke?" 2 saat lepas ibu cakap aku baru lulus jpj. Haha. Tak. Tak reti. Sebab tu boleh lulus :P Kesian aku. Tsk tsk.

Madah nak tayang lesen P lepas tu tak kasi tengok gambar yang hodoh tu xD Bukti. Lulus. First try. Kau berapa try Kak Long? :P
Girls Generation Mini Album.

Yeah. The epitome of my crazy fangirl experience. Haha. Truthfully, aku malu juga sebenarnya nak dedahkan kegilaan aku pada SNSD ni. Kah. Tapi I figured buat apa nak malu? Lantak pi lah orang nak kata apa. Bukannya aku buat benda tak senonoh. Dah aku minat. Nak buat macam mana kan? Orang minat 1D, Justin Bieber pun tak malu. Aku nak malu buat apa?

Mungkin, just mungkin, aku takut dikecam orang yang anti-kpop. Mereka ada sebab-sebab sendiri kenapa benci kpop. Just like me. Aku pun ada sebab-sebab kenapa aku minat kpop. Personal preferences. Tak ada siapa boleh paksa sesiapa. Hak masing-masing, kan? Cuma, aku tak boleh lari daripada judgement. Manusia. Tipikal. Semua benda nak judge. Aku pun sama. Tak terkecuali. So, judge. Cuma jangan too harsh on things that don't concern you at all. Jangan over, melebih-lebih. Banyak sangat nak cakap pasal anti-kpoppers ni. Banyak tak puas hati, aku pun terasa juga. Aiiii kpopper pe. Anyways, I got my first kpop album today. Walaupun lambat lebih separuh bulan, sabar je lah.







Baca satu entry ni je rasanya dah boleh sum me up kot. I am surprising. I tend to surprise people around me. I look like THIS but I'm not entirely the way how I look. I'm not who you think I am. There. 

Aku budak Sains Tulen yang suka menulis (sastera) dan minat Girls Generation. Kalau itu tak surprising, tak tahulah apa lagi yang boleh buktikan. 

Events from last month menjadi bukti pada orang supaya jangan skeptikal dan terlalu stereotaip tentang sesuatu atau seseorang. Quote from my Mok De; "Tak sangka angah ni budak Sains Tulen tapi boleh minat sastera. Mana angah belajar?" 

Well, minat do wonders, really. Walaupun banyak halangan. Macam Uncle Nasir cakap, "Kalau dah minat, sibuk macam mana pun mesti akan ada masa."







Dearest me,

Please stop looking down on yourself and always feel like everyone is better than you at everything. You are better than what you think. Would you just put a halt on being too pathetic because you think you lack everything and that everyone judges you badly? You deserve self respect. So please do respect yourself. Please. Last month was a month that Allah took to make you realize something. Did you get that hikmah hidden from all those events? 

Allah wanted you to know that you have potentials. You can do a lot of things that you think you can't do. Stop making yourself sad by putting yourself at the bottom, under everyone you know. But, don't overdo it. Have confidence, just not too much of it. That will break you. You're not the best but you deserve better.

Lovingly,
Me.






Comments

Popular posts from this blog

Redang Mutiara Beach Resort: A Review (July 2017)

First Year Dietetics: Subject Summary

Special Unit: Institut Jantung Negara